Saturday, May 22, 2010

Menetapi Piawaian

Dalam pengeluaran produknya yang berkualiti tinggi, Usana menetapkan piawaian cemerlang bagi pengilangan penokok zat makanan. Produk USANA telah dirumus dan dihasilkan dengan piawaian yang jauh lebih tinggi berbanding dengan makanan tambahan berkhasiat yang lain di pasaran. Kebanyakan ahli perubatan, pakar kesihatan dan ahli sukan yang bertaraf antarabangsa menaruh kepercayaan pada USANA.


“Anda tahu bahawa Usana secara sukarela mengikut panduan Good Manufacturing Practices yang diwajibkan hanya kepada industri perubatan. Ini adalah panduan kualiti yang sama diguna pakai di dalam rekabentuk dan pengilangan ubat-ubat di kaunter dan preskripsi. Mungkin ada orang yang bertanya kenapa kami lakukan hal sedemikian. Kenapa kami melayan tuntutan keterlaluan terhadap kualiti? Ini adalah kerana Dr. Myron Wentz sedar bahawa setiap hal tentang penokok zat adalah penting kepada kesihatan seperti mana pentingnya ubat-ubatan di kaunter dan preskripsi. Oleh itu, ianya mesti direkabentuk dan dikilangkan menggunakan layanan yang sama terhadap kualiti." - Dr. Tim Wood.


NSF International, satu-satunya badan piawaian kebangsaan Amerika untuk program penokok pemakanan bukan sahaja mendaftarkan sijil GMP untuk Usana bahkan mengadakan ujian produk di dalam makmalnya yang mendapat akreditasi. Ujian dijalankan ke atas Essentials, Mega-Antioxidant, chelated minerals, Proflavanol 90 dan Healthpak 100. Ini untuk memastikan semua isi kandungan produk memenuhi syarat piawaian yang ditentukan oleh program Pensijilan NSF. Usana telah berjaya memenuhi semua syarat yang ditetapkan. Bersama dengan pensijilan produk, faciliti pengilangan Usana telah diberi sijil GMP. Bukan sahaja Usana telah memenuhi syarat ketat dalam pengilangan, bahkan Usana juga memberi jaminan kemujaraban produk-produknya. Usana menyemak setiap batch pengeluaran supaya apa yang kita baca pada label produk adalah apa yang kita terima dari produknya.

No comments:

Post a Comment